24.08.2015

Jesus – min forsvarer hos Gud.

Fra Nyt Liv.
24. august 2015.
Af Jacob Knudsen.

"Også nu har jeg mit vidne i himlen, min forsvarer i det højeste." (Job 16:19).
Som et Guds barn – ved at komme til Jesus – har jeg mit vidne i Himlen. Der er én, som forsvarer mig i det højeste. Hvordan kan Jesus forsvare mig over for Gud i himlen? Det kan Han, fordi Han kender mig som en af sine. Jeg kommer nemlig til Jesus med mit liv, som det nu engang er.

Når jeg kommer til Jesus, så lever Jesus i mig, og når Jesus lever i mig, så lever jeg i Jesus. Det betyder, at når Gud ser på mig, så ser Han på mig med fryd og glæde. Han ser, at jeg er ren og hellig – for jeg er omsluttet af Kristus. Som en flaske kan være i vandet, samtidig med at der er vand i flasken – sådan lever du i Jesus, samtidig med at Han lever i dig.

I Kristus
Jeg bor i Kristus, og jeg lever i Kristus. Jeg står op i Kristus og går i seng i Kristus. Jeg arbejder i Kristus og sover i Kristus. Jeg kan føle mig kold og død indeni og ikke mærke det åndelige liv, og jeg finder ingen glæde i troen på Jesus, men jeg er samtidig i Kristus.

Derfor er det lige meget, hvad jeg føler, tror og tænker om mit forhold til Gud, for når jeg står i Kristus, så er jeg frelst, og Gud ser på mig med glæde og fryd!

Jesus kan vidne i Himlen om, at jeg lever i Ham. Al synd i mit liv har Jesus udslettet, og ikke nok med det – Jesus har også skabt et nyt liv i mit indre (en skat i et lerkar). Mod dette er Guds øjne rettet, der ser Han kun retfærdighed. Jesus kan forsvare mig, fordi Hans egen retfærdighed også er blevet min retfærdighed.

Under alle forhold
Når modet svigter, og jeg føler mig langt fra denne virkelighed, så kan jeg slå op i Job 16:19, og så står der: ”Også nu har jeg mit vidne i himlen, min forsvarer i det højeste.” Mandag morgen kl. halv syv, når det hele bare er mørkt, så står der i Job 16:19: ”Også nu…”

I dette sekund kan du slå op i Job 16:19 og læse: ”Også nu…” Lige meget hvilken situation du befinder dig i, og hvor på kloden du er, og hvad du tænker og føler og mener – i skolen, på arbejde, til møde, i glæde, i sorg, i sygdom og død, da har du ”også nu et vidne i himlen, en forsvarer i det højeste.”